Κυριακή 4 Ιουλίου 2010

Το φαγοπότι στον ΟΣΕ

Βουνό σχηματίζουν οι φάκελοι για σκανδαλώδεις υποθέσεις κακοδιαχείρισης και κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος στον ΟΣΕ, που οδηγούνται στον εισαγγελέα. Πρωτοφανές όργιο κακοδιοίκησης σε βάρος του πλέον προβληματικού Οργανισμού του Δημοσίου, ο οποίος βουλιάζει σε συσσωρευμένα χρέη δισεκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχούν στο 3,6% του ΑΕΠ της χώρας.

Την ίδια ώρα που ο ΟΣΕ αντιμετωπίζει ταμειακό αδιέξοδο, με τις τράπεζες να αρνούνται να χρηματοδοτήσουν τον υπερχρεωμένο οργανισμό, ένα παζλ «αμαρτωλών» συμβάσεων με πολλούς πρωταγωνιστές τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να σχηματίζεται αποτυπώνοντας μια πρωτοφανή εικόνα ασυδοσίας.

Σκανδαλώδεις εκπτώσεις έως και 86% επί του κομίστρου σε ημέτερες πολυεθνικές και εγχώριες μεταφορικές εταιρείες, μαύρα βαγόνια που χάνονταν ή δεν τιμολογούνταν, κυκλώματα υπαλλήλων που λυμαίνονταν τον οργανισμό «φουσκώνοντας» τις μισθοδοσίες, οι οποίες θυμίζουν αμοιβές «golden boys», αποτυπώνουν την εικόνα διοικητικού χάους και ασυδοσίας που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στον ΟΣΕ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως καταγγέλλουν στο «Εθνος της Κυριακής» υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, λειτουργούσε τα προηγούμενα χρόνια για να εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα πολυεθνικών μεταφορικών εταιρειών και ντόπιων επιτήδειων μεσαζόντων, οι οποίοι με τη «βοήθεια» διαπλεκόμενων διευθύνσεων κέρδιζαν εις βάρος του ΟΣΕ.

Χαρακτηριστική περίπτωση, η υπόθεση της εταιρείας «ΤΑΒΛΟΤΖΙΚΣ», όπου με το πρόσχημα πιλοτικής ανάθεσης μεταφοράς μικροδεμάτων καλύφθηκε ένα σκάνδαλο απευθείας ανάθεσης μεταφορικού έργου πολλών εκατομμυρίων ευρώ στη συγκεκριμένη εταιρεία και με τεράστια ζημία του ΟΣΕ, ο οποίος εισέπραττε ελάχιστο κόμιστρο έναντι δυσανάλογου για αυτόν κόστους.

Διαβάστε τη συνέχεια >>>>>

2 σχόλια:

  1. Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!
    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!


    Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.

    Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.

    Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «...χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.

    Ο αδελφός Φώλιας

    Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.

    Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».

    Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.

    «Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 16.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 17.500 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι' άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ' αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια. Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή