skip to main |
skip to sidebar
Πολλά είναι τα προβλήματα που κληροδοτούνται στο νέο υπουργείο περιβάλλοντος και φαίνεται ότι έχουν αυξηθεί τα τελευταία 5,5 χρόνια, αφού η αποτίμηση της υπουργίας Σουφλιά σε τομείς όπως οι ελεύθεροι χώροι, ο χωροταξικός σχεδιασμός, το κτηματολόγιο υπήρξε απογοητευτική.
Την πικρότερη γεύση σε όλους τους πολίτες Αττικής έχουν αφήσει οι καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και του 2009. Σύμφωνα με τελευταία έρευνα του WWF Ελλάς και του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η Αττική έχει απολέσει, κατά την περίοδο 1987 – 2007, συνολικά 184.187 στρέμματα δάσους κωνοφόρων (πευκοδασών), με τη μετατροπή τους σε άλλου είδους καλύψεις. Η αλλαγή της χρήσης των καμένων περιοχών προς όφελος της άναρχης επέκτασης των οικισμών και της αυθαίρετης δόμησης, αποτελεί την πιο εξοργιστική απόδειξη της καταστροφικής πολιτικής των υπουργείων περιβάλλοντος διαχρονικά αλλά και του απερχόμενου Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Σουφλιά. Η οικιστική πίεση αποτελεί τη σημαντικότερη ίσως απειλή που αντιμετωπίζουν οι πρόσφατα καμένες περιοχές.
Με τα δεδομένα αυτά, η νέα υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη και ο υπερυπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας κληρονομούν την διεκπεραίωση ενός έργου που ζητά επιτακτικά λύση. Πιο συγκεκριμένα, τα σημαντικότερα άλυτα ζητήματα που παραλαμβάνει η νέα κυβέρνηση είναι τα εξής:
Παραλιακή: Πέντε περίπου χρόνια έχουν περάσει από την ψήφιση του Προεδρικού Διατάγματος (1/4/04) «για την προστασία της παράκτιας ζώνης από το Φάληρο έως την Αγία Μαρίνα», αλλά οι διαδικασίες για την εφαρμογή του έχουν προχωρήσει στο ποσοστό του 10%. Συγκεκριμένα, τα μπουζουξίδικα θα έπρεπε να έχουν κλείσει, το οικολογικό πάρκο του Μοσχάτου να έχει δημιουργηθεί όπως και η παραλιακή τάφρος που θα προστατέψει τις Τζιτζιφιές από τις πλημμύρες.
Ελαιώνας: Παρότι μετά από τις προσφυγές 130 πολιτών στο ΣτΕ, τα 9.000 στρέμματα πρασίνου σώθηκαν από τις κυβερνητικές ρυθμίσεις για την ‘’αναβάθμισή’’ της περιοχής, αναμένεται μια επίσημη λύση.
Ρυθμιστικό Αθήνας: Η αναμόρφωση του Ρυθμιστικού της Αθήνας του 1985, περιλαμβάνει τους φαραωνικούς αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό. Επίσης, προβλέπει τις εντάξεις νέων περιοχών στο σχέδιο πόλεως που αφορούν περίπου 200.000 στρέμματα και με την ολοκλήρωσή τους η πολεοδομημένη επιφάνεια θα φθάνει στο 20% της Αττικής.
Χωροταξικός Σχεδιασμός: To 2003 εκδόθηκαν 12 προεδρικά διατάγματα που καθόριζαν τα χωροταξικά σχέδια για τις 12 εθνικές περιφέρειες, έλειπε όμως αυτό για την Αττική! Επίσης, το ειδικό χωροταξικό για τον Τουρισμό το οποίο αναπαράγει το υφιστάμενο καθεστώς της υπόταξης του φυσικού περιβάλλοντος στις μικρές και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις.
Πολεοδομικά: Η συνέχιση της αυθαίρετης δόμησης οφείλεται κατά πολύ στην κατάργηση του νόμου για τον νέο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών του 2003. Χωρίς κάποιο συγκεκριμένο καθεστώς για τη γνωμοδότηση των εντάξεων επικρατεί η ανομία.
Κτηματολόγιο: Τεράστιο κενό παραμένει στο θέμα του κτηματολογίου διότι παρά την καταγραφή των ιδιοκτησιών σε 107 μεγάλους δήμους, η ουσιαστική κτηματογράφηση προσκρούει στο ποιος θα αναλάβει τον διαγωνισμό.
Ανάμεσα σε όλα αυτά, προστίθενται το άλυτο κυκλοφοριακό, το αυξανόμενο νέφος, η μη εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών να ζητούν και αυτά λύση.
ΠΗΓΗ: Ελευθεροτυπία
Παρακληση ,απαιτηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλαιο Φαληρο εγινε το τραμ ,χωρις υπογειες η ανισοπεδες διαβασεις και τρεμουμε να περασουμε στη παραλια ευκολο να το διαπιστωσουν και να το φτιαξουν ολα γινοντε οταν βοηθουν στη ποιοτητα ζωης.
πΑΡΑΛΙΑΚΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ απομωνωση απο τη παραλια μας επεβαλε το τραμ αφου δεν εκανε υπογειεσ διαβασιες, ΟΙ ΠΡΩΗΝ ΔΕΝ ΜΑς ΕΛΑΒΑΝ ΥΠ ΟΨΙΝ ΤΟΥς ,ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη μερα
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μας λαβουν υπ οψιν τους ,οι νεοι αρμοδιοι των εργων???Παλαιο Φαληρο [αιχμαλωτοι στις διαβασεις τρομου, να γινουν διαβασεις υπογειες η ανισοπεδες.