Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2009

Οι εργολάβοι «γνώριζαν» αλλά δεν εκτέλεσαν τα αναγκαία έργα στα Τέμπη

Σοκ προκαλεί η σημερινή αποκάλυψη της εφημερίδας «Ποντίκι», η οποία έχοντας στην κατοχή της την αλληλογραφία ανάμεσα στην εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.», τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» και την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» αποδεικνύει ότι οι εν λόγω εργολάβοι γνώριζαν ότι η κατολίσθηση ήταν θέμα ημερών να συμβεί, αλλά δεν εκτέλεσαν τα απαραίτητα έργα στην περιοχή.

Ήδη από το Μάρτιο του 2009 όφειλαν να είχαν πραγματοποιηθεί τα αναγκαία έργα στην περιοχή των Τεμπών για την επίτευξη υψηλότερου βαθμού ασφάλειας για όλους τους χρήστες της οδού. Η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε, συγκεκριμένα, ότι μέχρι το Μάρτιο του 2009 έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί πλέγματα και να είχαν γίνει «βαρείς αποβραχισμοί» για την απομάκρυνση των βράχων – εκείνων ακριβώς που κόστισαν τη ζωή στον Ιταλό διευθυντή του έργου την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, οι εργολαβικές εταιρίες σφύριξαν αδιάφορα και προχώρησαν μόνο στην τοποθέτηση του πλέγματος, χωρίς να κάνουν τον αναγκαίο αποβραχισμό!

Παράλληλα, «Το Ποντίκι» αποκαλύπτει ότι η εταιρία του Δημοσίου «Εγνατία Α.Ε.» πίεζε τη συμβουλευτική εταιρία «Parsons Ltd» να προχωρήσει στις διαδικαστικές ενέργειες που ήταν απαραίτητες ώστε οι εργολάβοι να ξεκινήσουν τους αποβραχισμούς, ιδίως ενόψει του γεγονότος ότι είχαν ήδη πληρωθεί προκαταβολικά για το έργο. Τελικά, η «Εγνατία Α.Ε.» με μια επιστολή της, στις 20 Νοεμβρίου, ενημέρωσε του εργολάβους για τον τεράστιο κίνδυνο και τους κάλεσε να μεριμνήσουν για την άμεση λήψη μέτρων, διότι – όπως ανέφερε – υπήρχε «τεράστιος κίνδυνος». Μάλιστα, η «Εγνατία Α.Ε.» έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στους εργολάβους, δηλώνοντάς τους ότι οφείλουν να ολοκληρώσουν το έργο μέχρι τις 4 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, κανένα έργο δεν πραγματοποιήθηκε, με αποτέλεσμα στις 27 Νοεμβρίου η «Εγνατία Α.Ε.» να αποστείλει και δεύτερο έγγραφο, στο οποίο κρούει και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι εργολάβοι αποφάσισαν να αγνοήσουν τις προειδοποιήσεις και να «πάρουν το ρίσκο» - ρίσκο που φυσικά αφορούσε τις ζωές των διερχόμενων πολιτών.


Επίσης, «Το Ποντίκι» αφήνει αιχμές και για τη γενικότερη στάση των εργολαβικών εταιριών, οι οποίες παρουσιάζουν τη φονική κατολίσθηση ως «ατυχή συγκυρία»: πώς γίνεται η κοινοπραξία που απαρτίζεται από την ελίτ των εργολάβων της χώρας και από μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες να υποτίμησε την επικινδυνότητα της περιοχής; Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό – από μελέτες που έχουν συνταχθεί ήδη από το 1978 – ότι η περιοχή των Τεμπών ανήκει στην πρώτη κατηγορία κινδύνου για κατολισθήσεις και καταπτώσεις βράχων.

Τα επιστημονικά δεδομένα που υφίστανται εδώ και δεκαετίες σε συνδυασμό με την επικοινωνία ανάμεσα στους διαφορετικούς φορείς δεν μπορούν παρά να αποδείξουν περίτρανα το βάρος της ευθύνης των εργολάβων που εν τέλει αμείβονται αδρά για να... παίζουν με τη ζωή των πολιτών.

1 σχόλιο:

  1. Είμαστε ένα νέο blog ανοιχτό προς όλους τους blogger ευχόμαστε και ελπίζουμε και στην δική σας στήριξη και είμαστε πάντα στη διάθεση σας για ότι χρειαστείτε.
    Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

    www.ksipnistere.blogspot.com
    email : ksipnistere1@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή