skip to main |
skip to sidebar
Πολλαπλάσιες ως και δέκα φορές είναι οι απώλειες λόγω της μη άρσης του καμποτάζ τόσο σε έσοδα όσο και σε θέσεις απασχόλησης από τις κρουαζιέρες με βάση τα ελληνικά λιμάνια (homeporting) σε σχέση με τις κρουαζιέρες «διελεύσεων» (transit).
Τα έσοδα ανά επιβάτη της κρουαζιέρας homeporting είναι 574 ευρώ για τους εξής κλάδους: Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμιο, εμπορικά καταστήματα αεροδρομίου, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ταξί, μέσα μεταφοράς, λιμάνι, τουριστικά γραφεία, τουριστικά πούλμαν, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, χώροι εστίασης, καταστήματα σουβενίρ, ξενοδοχεία, προμηθευτές ξενοδοχείων, πρακτορεία ξένου Τύπου.
Καθώς ο επιβάτης παραμένει στον προορισμό δύο ή τρεις ημέρες πριν ή μετά, διαμένει σε ξενοδοχεία, επισκέπτεται τουριστικά σημεία και έχει περισσότερο χρόνο για αγορές.
Τα έσοδα ανά επιβάτη από κρουαζιέρα transit φθάνουν τα 65 ευρώ για τους εξής κλάδους: Λιμάνι, τουριστικά γραφεία, τουριστικά πούλμαν, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, χώροι εστίασης, καταστήματα σουβενίρ, αφού πολλά κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια (κυρίως τον Πειραιά) για ολιγόωρες επισκέψεις.
Η άρση του καμποτάζ «μας εκθέτει» υπογραμμίζει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), σημειώνοντας ότι το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υλοποιεί την πρωθυπουργική απόφαση που είχε χρονοδιάγραμμα ως τα τέλη Μαΐου «με νομοθετικούς όρους της δεκαετίας του ΄70». «Η απελευθέρωση της οικονομικής δραστηριότητας παραμένει στην ουσία κενό γράμμα» επισημαίνει το ΞΕΕ, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού «παρακολουθεί χωρίς να επεμβαίνει».
«Αντί να καλωσορίζουμε τους συναλλαγματοφόρους επισκέπτες μας, τους αποπέμπουμε» προσθέτει απευθύνοντας έκκληση στον Πρωθυπουργό για την υλοποίηση της εξαγγελίας του με αναπτυξιακούς όρους, αλλά και στους εμπλεκόμενους, συνδικαλιστές και φορείς να σεβαστούν τον κλάδο.
«Ανυπολόγιστη» τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα εκτιμά ότι θα είναι η ζημιά που θα προκύψει από τις κινητοποιήσεις «αν δεν πρυτανεύσει η ψυχραιμία και κυρίως η υπευθυνότητα» σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), εκφράζοντας την απογοήτευσή του για τα «θλιβερά γεγονότα» που έλαβαν χώρα τη Δευτέρα στον Πειραιά.
Την παρέμβαση του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου ζήτησε επίσης με επιστολή της η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού. Στην επιστολή τονίζεται ότι, παρά το γεγονός της διατήρησης της ελληνικής σημαίας από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στα κρουαζιερόπλοια «Αquamarine» και «Αegean Ρearl» και της απασχόλησης ελλήνων ναυτικών, τα δύο πλοία «κρατήθηκαν ουσιαστικά όμηροι από τους απεργούς» και οι περίπου 1.700 επιβαίνοντες τουρίστες διανυκτέρευσαν σε αθηναϊκά ξενοδοχεία, ενώ για τις δαπάνες διατροφής και διαμονής τους δεν έχει ακόμη οριστεί ποιος θα επιβαρυνθεί.Παράλληλα σημειώνεται ότι η πλειονότητα των τουριστών απειλεί με αποζημιώσεις τους tour operators αφού μειώθηκε το πρόγραμμα του ταξιδιού, μια και η Ρόδος δεν συμπεριλήφθηκε.
http://www.tovima.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου