Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικής ενέργειας ο Χρήστος Φώλιας
Αθήνα: Το ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικής ενέργειας στην Ελλάδα μετά το 2020 τίθεται αναπόφευκτα επί τάπητος, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης σε ημερίδα για την κλιματική αλλαγή και τη βιομηχανία ενέργειας.
«Κατά τη λειτουργία μιας πυρηνικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής δεν εκλύονται αέριοι ρύποι στην ατμόσφαιρα, όπως συμβαίνει με τη χρήση συμβατικών μορφών ενέργειας, και η ρύπανση του περιβάλλοντος σε περίπτωση ομαλής λειτουργίας είναι αμελητέα έως μη μετρήσιμη» επισήμανε κατά την ομιλία του ο Χρήστος Φώλιας.
Ο υπουργός ανέφερε ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έδωσε το έναυσμα για μια ανοιχτή, οργανωμένη και χωρίς ταμπού δημόσια συζήτηση σχετικά με τα υπέρ και τα κατά της πυρηνικής ενέργειας. «Η Ελλάδα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τον προβληματισμό και τον διάλογο που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της ΕΕ» είπε.
Διευκρίνισε, πάντως, ότι «η ενεργειακή στρατηγική της χώρας, σε πλήρη συμφωνία με την ελληνική κοινή γνώμη, παραμένει αμετάβλητη μέχρι σήμερα και δεν περιλαμβάνει την ανάπτυξη πυρηνικών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής τουλάχιστον ως το 2020».
Η ημερίδα, με θέμα «Συμβατική, ανανεώσιμη και πυρηνική ενέργεια: επιλογές και προκλήσεις στην εποχή των κλιματικών αλλαγών, ενεργειακή ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης» πραγματοποιήθηκε στο μέγαρο της Παλαιάς Βουλής με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της ΝΔ Νικόλαου Βακάλη και με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.
Στην ομιλία του ο κ. Βακάλης επισήμανε πως η «πράσινη οικονομία» είναι ανταγωνιστική και πως οι επενδύσεις στις νέες ενεργειακές τεχνολογίες θα ανέλθουν στα 30 τρισ. δολάρια τα επόμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά την πυρηνική ενέργεια, επικαλέστηκε εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA), σύμφωνα με τις οποίες οι παγκόσμιες ενεργειακές ανάγκες δεν μπορεί να καλυφθούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οι ενεργειακές ανάγκες χωρίς τη χρήση πυρηνικής ενέργειας.
Ομιλία έδωσε και ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων και αναφέρθηκε στην προμήθεια 520 λεωφορείων καθαρής τεχνολογίας (τα 200 από αυτά λειτουργούν με φυσικό αέριο), τονίζοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο λεωφορείων φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Τάκης Αθανασόπουλος είχε δηλώσει ότι το ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικής ενέργειας θα πρέπει να συζητηθεί αν δεν υιοθετηθεί ο λιθάνθρακας ως καύσιμο για ηλεκτροπαραγωγή.
«Κατά τη λειτουργία μιας πυρηνικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής δεν εκλύονται αέριοι ρύποι στην ατμόσφαιρα, όπως συμβαίνει με τη χρήση συμβατικών μορφών ενέργειας, και η ρύπανση του περιβάλλοντος σε περίπτωση ομαλής λειτουργίας είναι αμελητέα έως μη μετρήσιμη» επισήμανε κατά την ομιλία του ο Χρήστος Φώλιας.
Ο υπουργός ανέφερε ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έδωσε το έναυσμα για μια ανοιχτή, οργανωμένη και χωρίς ταμπού δημόσια συζήτηση σχετικά με τα υπέρ και τα κατά της πυρηνικής ενέργειας. «Η Ελλάδα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή τον προβληματισμό και τον διάλογο που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της ΕΕ» είπε.
Διευκρίνισε, πάντως, ότι «η ενεργειακή στρατηγική της χώρας, σε πλήρη συμφωνία με την ελληνική κοινή γνώμη, παραμένει αμετάβλητη μέχρι σήμερα και δεν περιλαμβάνει την ανάπτυξη πυρηνικών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής τουλάχιστον ως το 2020».
Η ημερίδα, με θέμα «Συμβατική, ανανεώσιμη και πυρηνική ενέργεια: επιλογές και προκλήσεις στην εποχή των κλιματικών αλλαγών, ενεργειακή ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης» πραγματοποιήθηκε στο μέγαρο της Παλαιάς Βουλής με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της ΝΔ Νικόλαου Βακάλη και με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.
Στην ομιλία του ο κ. Βακάλης επισήμανε πως η «πράσινη οικονομία» είναι ανταγωνιστική και πως οι επενδύσεις στις νέες ενεργειακές τεχνολογίες θα ανέλθουν στα 30 τρισ. δολάρια τα επόμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά την πυρηνική ενέργεια, επικαλέστηκε εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA), σύμφωνα με τις οποίες οι παγκόσμιες ενεργειακές ανάγκες δεν μπορεί να καλυφθούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα οι ενεργειακές ανάγκες χωρίς τη χρήση πυρηνικής ενέργειας.
Ομιλία έδωσε και ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων και αναφέρθηκε στην προμήθεια 520 λεωφορείων καθαρής τεχνολογίας (τα 200 από αυτά λειτουργούν με φυσικό αέριο), τονίζοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο λεωφορείων φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος της ΔΕΗ Τάκης Αθανασόπουλος είχε δηλώσει ότι το ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικής ενέργειας θα πρέπει να συζητηθεί αν δεν υιοθετηθεί ο λιθάνθρακας ως καύσιμο για ηλεκτροπαραγωγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου