Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008

Δοκιμές Βαρκελώνης, 1η ημέρα: Ο Bruno, o Seb και η "νέα" Formula 1

Αρκετά αξιοπρεπής ήταν η πρώτη επαφή του Bruno Senna με τη F1. Με την Honda του 2008 σημείωσε τον 15ο χρόνο - όμως ήταν σχεδόν 1,2" ταχύτερος του δεύτερου Βραζιλιάνου που δοκιμάζει η ομάδα, L. di Grassi
Με την Toro Rosso του 2008 και ελαστικά slicks, o Takuma Sato σημείωσε τον κορυφαίο χρόνο την πρώτη μέρα των δοκιμών της Formula 1 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας - την ώρα που οι εννέα από τις δέκα ομάδες του θεσμού (απουσίαζε η Toyota) δοκίμαζαν νέα εξαρτήματα των μονοθεσίων του 2009.
Ο Ιάπωνας πρώην οδηγός της Jordan, της Honda και της Super Aguri έκανε το καλύτερο δυνατό στην προσπάθειά του να πείσει την Toro Rosso να του δώσει μια από τις δύο αγωνιστικές της θέσεις την επόμενη σεζόν. Το ίδιο επιθυμεί και ο Sebastien Buemi, που σημείωσε τον δεύτερο χρόνο της ημέρας με το ίδιο μονοθέσιο.
Συνολικά την πρώτη ημέρα στο Μονμελό βγήκαν στην πίστα 17 οδηγοί, αλλά ένας από αυτούς δεν προερχόταν από τη F1. Ο Sebastien Loeb, παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι τα τελευταία πέντε χρόνια, όχι μόνο έκανε αξιοπρεπή εμφάνιση, αλλά σημείωσε και τον όγδοο χρόνο της ημέρας! Αν και ήταν σχεδόν 1,8" πίσω από τον Sato, η πρώτη παρουσία του Γάλλου σε κανονικές, πλήρεις δοκιμές της Formula 1 ήταν σπουδαία.
Με το μονοθέσιο του 2008 τρίτος ήταν ο Alex Wurz, δοκιμαστής της Honda - αλλά τα σπουδαία νέα για την ομάδα του Brackley ήταν άλλα. Η εξέλιξη του νέου αεροδυναμικού συνόλου στο "ενδιάμεσο" μονοθέσιο και, ακόμα, η απόδοση των δύο νεαρών Βραζιλιάνων, Bruno Senna και Lucas di Grassi.
Ο B. Senna, ανιψιός του Ayrton, ήταν 15ος, αλλά σχεδόν 1,2" ταχύτερος του L. Di Grassi - παρότι ο πρώτος οδήγησε για πρώτη φορά F1, ενώ ο δεύτερος έχει ήδη εμπειρία ενός έτους από τη θέση του δοκιμαστή της Renault F1.


Η McLaren συμμετείχε με τους δοκιμαστές της Pedro de la Rosa και Gary Paffett, αποκλειστικά με το μονοθέσιο του 2008. Μόνο ο πρώτος δοκίμασε το νέο σύστημα KERS και δήλωσε ότι αυτή η τεχνολογία χρειάζεται ακόμα αρκετή δουλειά.
"Ακόμα προσπαθούμε να την κατανοήσουμε" είπε ο Ισπανός. "Απαιτεί πολύ καλή ρύθμιση του αυτοκινήτου - ειδικά στα φρένα. Το KERS χρειάζεται να φορτίζεται, συνεπώς όταν πιέζεις τα φρένα, γεννάει επιπλέον αντίσταση την οποία πρέπει να εξισορροπήσεις με την αντίσταση του φρεναρίσματος του κινητήρα στα κατεβάσματα ταχυτήτων και με την κατανομή της πέδησης".
"Απλώς πρέπει να βρεις τον καλύτερο συμβιβασμό. Δεν είναι μόνο ότι προσθέτεις το KERS και πας ταχύτερα, πρέπει να το αφομοιώσεις και να το εξισορροπήσεις σε όλο το σύστημα. Αν δεν το έχεις καλά ρυθμισμένο, θα είναι πολύ απότομο. Η δυσκολία βρίσκεται στην ομαλοποίηση όλων των νέων στοιχείων".

Κάτι αντίστοιχο έκανε και η Ferrari, με τους δοκιμαστές Luca Badoer και Marc Gene, αλλά με τη διαφορά ότι το αμάξωμά της ήταν τροποποιημένο για να προσομοιώνει τα επίπεδα αρνητικής άντωσης των μονοθεσίων του 2009. Ωστόσο, το ιταλικό μονοθέσιο είχε τις φετινές πτέρυγες και όχι τις καινούριες.
Αντίθετα στην BMW Sauber ο Robert Kubica και ο δοκιμαστής Christian Klien συμπλήρωσαν συνολικά 109 γύρους με το "ενδιάμεσο" μονοθέσιο 2008-2009, που είχε τόσο το νέο αμάξωμα όσο και τις νέες πτέρυγες. Στην περίπτωση του C. Klien, μάλιστα, ήταν εφοδιασμένο και με το KERS.
Παρότι το νέο σχέδιο του 2009 συγκέντρωσε βλέμματα έκπληξης και σε πολλές περιπτώσεις απογοήτευσης, ο Pedro de la Rosa της McLaren κράτησε τους τόνους χαμηλά λέγοντας ότι οι επιπτώσεις από τις αλλαγές του 2009 δεν θα είναι συνταρακτικές.
Περισσότερα εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου