Στις 20 Ιουνίου θα τελεστεί η επίσημη τελετή των εγκαινίων του νέου μουσείου Ακροπόλεως. Το αρχιτεκτόνημα που έχουν αποκαλέσει "σύγχρονος ναός για την αρχαία τέχνη", θα βρεθεί στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Οι εικόνες που θα δουν οι επισκέπτες, αναμένεται να αποδείξει τον χαρακτηρισμό του αυτόν. Εν τω μεταξύ, υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνος στην Ελλάδα τάσσεται με άρθρο του στο περιοδικό "Vanity Fair" ο γνωστός Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς και χαρακτηρίζει ως εκπληκτικό το νέο μουσείο της Ακροπόλεως. Στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα, αλλά, συνάμα και στην "ελληνοβρετανική διαμάχη" για τα Μάρμαρα, κάνει εκτενή αναφορά ο Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς στο περιοδικό "Vanity Fair".
Ο κ. Χίτσενς, ο οποίος επισκέφθηκε προσφάτως την Αθήνα, με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του νέου μουσείου της Ακροπόλεως, σε τετρασέλιδο δημοσίευμα υπό τον τίτλο "The Lovely Stones", χαρακτηρίζει τον Παρθενώνα "απόλυτα ορθό" ως οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας.
Ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, αντλώντας από τη σύγχρονη επικαιρότητα, κάνει λόγο για τον "Περίκλειο Κεϋνσιανισμό", ο οποίος οδήγησε στην κατασκευή του Παρθενώνα ως "πακέτο ενίσχυσης" της ταλαιπωρημένης από τους Περσικούς Πολέμους Αθήνας του 5ου π.Χ. αιώνος, ενώ ξεχωρίζει ως επιπλέον στοιχείο μοναδικότητας του Παρθενώνα, το γεγονός ότι δεν χτίστηκε από σκλάβους, όπως άλλα σπουδαία μνημεία, αλλά, αποτελεί "δημιούργημα της πρόθυμης συλλογικής εργασίας ελευθέρων πολιτών".
Στο εν λόγω δημοσίευμα γίνεται εκτενής αναφορά στην "ελληνοβρετανική διαμάχη" για τα Μάρμαρα του Παρθενώνος.
Ο κ. Χίτσενς απαριθμεί και καταρρίπτει τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου υπέρ της παραμονής των Μαρμάρων στο Λονδίνο.
Αναφερόμενος στο "εκπληκτικό νέο μουσείο της Ακροπόλεως" -όπως αναφέρει χαρακτηριστικά- δικαιολογεί την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του, λόγω του "πλούτου των θησαυρών που ανακαλύφθηκαν κατά τις σχετικές εκσκαφές για την κατασκευή του κτιρίου".
Επίσης, ο κ. Χίτσενς επισημαίνει και την "επιτυχή ιδέα" της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείτο η ζωφόρος του Παρθενώνος.
Στο αφιέρωμα του "Vanity Fair" γίνεται αναφορά στη στάση άλλων ευρωπαϊκών μουσείων και γκαλερί που "έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με το Βρετανικό Μουσείο".
Εν κατακλείδι, ο κ. Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα ότι "κάποια μέρα θα υπάρξει μία συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου.
Οι εικόνες που θα δουν οι επισκέπτες, αναμένεται να αποδείξει τον χαρακτηρισμό του αυτόν. Εν τω μεταξύ, υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνος στην Ελλάδα τάσσεται με άρθρο του στο περιοδικό "Vanity Fair" ο γνωστός Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς και χαρακτηρίζει ως εκπληκτικό το νέο μουσείο της Ακροπόλεως. Στην αρχαιολογική και ιστορική αξία του Παρθενώνα, αλλά, συνάμα και στην "ελληνοβρετανική διαμάχη" για τα Μάρμαρα, κάνει εκτενή αναφορά ο Βρετανός δημοσιογράφος Κρίστοφερ Χίτσενς στο περιοδικό "Vanity Fair".
Ο κ. Χίτσενς, ο οποίος επισκέφθηκε προσφάτως την Αθήνα, με αφορμή το επικείμενο άνοιγμα του νέου μουσείου της Ακροπόλεως, σε τετρασέλιδο δημοσίευμα υπό τον τίτλο "The Lovely Stones", χαρακτηρίζει τον Παρθενώνα "απόλυτα ορθό" ως οικοδόμημα της κλασικής αρχαιότητας.
Ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας, αντλώντας από τη σύγχρονη επικαιρότητα, κάνει λόγο για τον "Περίκλειο Κεϋνσιανισμό", ο οποίος οδήγησε στην κατασκευή του Παρθενώνα ως "πακέτο ενίσχυσης" της ταλαιπωρημένης από τους Περσικούς Πολέμους Αθήνας του 5ου π.Χ. αιώνος, ενώ ξεχωρίζει ως επιπλέον στοιχείο μοναδικότητας του Παρθενώνα, το γεγονός ότι δεν χτίστηκε από σκλάβους, όπως άλλα σπουδαία μνημεία, αλλά, αποτελεί "δημιούργημα της πρόθυμης συλλογικής εργασίας ελευθέρων πολιτών".
Στο εν λόγω δημοσίευμα γίνεται εκτενής αναφορά στην "ελληνοβρετανική διαμάχη" για τα Μάρμαρα του Παρθενώνος.
Ο κ. Χίτσενς απαριθμεί και καταρρίπτει τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου υπέρ της παραμονής των Μαρμάρων στο Λονδίνο.
Αναφερόμενος στο "εκπληκτικό νέο μουσείο της Ακροπόλεως" -όπως αναφέρει χαρακτηριστικά- δικαιολογεί την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του, λόγω του "πλούτου των θησαυρών που ανακαλύφθηκαν κατά τις σχετικές εκσκαφές για την κατασκευή του κτιρίου".
Επίσης, ο κ. Χίτσενς επισημαίνει και την "επιτυχή ιδέα" της παρουσίασης των αυθεντικών γλυπτών που βρίσκονται στην Αθήνα, δίπλα σε αντίγραφα των γλυπτών που παραμένουν στο Λονδίνο, ώστε να έχει ο επισκέπτης του μουσείου τη συνέχεια της ιστορίας που διηγείτο η ζωφόρος του Παρθενώνος.
Στο αφιέρωμα του "Vanity Fair" γίνεται αναφορά στη στάση άλλων ευρωπαϊκών μουσείων και γκαλερί που "έχουν κατανοήσει τη σημασία της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, σε αντίθεση με το Βρετανικό Μουσείο".
Εν κατακλείδι, ο κ. Χίτσενς εκφράζει τη βεβαιότητα ότι "κάποια μέρα θα υπάρξει μία συμφωνία για να γίνει το ορθό, όπως αρμόζει στο πλέον ορθό οικοδόμημα του κόσμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου